Er was een probleem met inloggen bij DigiD. En nog. Dat bellen naar helpdesks heb ik een tijd geleden al opgegeven. Alleen als het niet anders kan pak ik de telefoon erbij. Aangezien je de problemen ook kan melden via info@digid.nl, besloot ik dat maar te proberen.
Er kwamen redelijk vlot de volgende suggesties binnen:
Hartelijk dank voor uw melding. U heeft een vraag over de foutmelding na eerste inlog poging.
Er zijn enkele mogelijkheden waardoor deze situatie kan ontstaan.
Internetbrowser
Mogelijk houdt uw browser oude cookies van DigiD vast die nodig zijn om in te loggen. U kunt het volgende proberen:
- Start uw browser opnieuw op en probeer opnieuw in te loggen.
- Log in via een andere browser.
- Verwijder de cookies uit uw browser en wis uw browsergeschiedenis
Eerdere inlogpogingen
Het
kan ook zijn dat u zelf ooit eerder een aantal pogingen heeft gedaan.
DigiD onthoudt deze pogingen totdat succesvol wordt ingelogd.
Tenslotte
is het mogelijk dat iemand anders met een vergelijkbare gebruikersnaam
per ongeluk heeft geprobeerd in te loggen op uw gebruikersnaam. In dat
geval zijn er ook al een aantal verkeerde inlogpogingen geregistreerd.
Als u eenmaal succesvol inlogt hoort deze foutmelding niet meer voor te komen en heeft u weer 3 inlogpogingen.
----------------------------------------------------------------------------
Erg mooi dat ze zo snel reageren, maar dat helpt allemaal niet. Aan een geautomatiseerd mailtje met 'oplossingen' die mensen zelf ook wel kunnen bedenken heb je geen drol. Als je nogmaals kijkt bij allestoringen.nl dan lees je dat er nog stééds volop problemen zijn met inloggen. Zelfs na het gebruik van de herstelcode wil het niet lukken.
Mensen merken daar terecht op dat ze er afhankelijk van zijn voor bepaalde handelingen, maar er schijnt niet bijster veel te gebeuren om de boel op te lossen. Of ze zijn keihard aan het werk, maar lukt het ze vooralsnog niet om het op te lossen. Oervervelend. Je moet sowieso al een kwartier wachten voordat je weer een nieuwe inlogpoging mag proberen, maar dat heeft dus geen enkele zin, want dan krijg je het hele circus weer opnieuw voor je kiezen.
Mensen klagen al máánden bij DigiD zelf, via Twitter en via allestoringen.nl en nóg is het niet opgelost. Dan heb je een behoorlijk probleem als je als team zo'n website moet onderhouden. Ze hadden van DigiD natuurlijk ook kunnen melden van, ja joh, we zijn er van op de hoogte, maar het schiet allemaal niet erg op. Of zo. Nu krijg je de indruk dat het allemaal aan de gebruikers zou liggen, terwijl die hele site gewoon ruk is.
Check de klachten maar. Er komt geen eind aan.
Ja en nu? Kan ik wel een nieuwe activeringscode aanvragen, maar wat moet je ermee als het toch niet werkt. Het meest trieste is toch wel dat ze bij DigiD gewoon tegen mensen zeggen dat er niets aan de hand is. Hoe debiel ben je dan? Heel Nederland kan de klachten lezen, half Nederland kan niet inloggen en dan doen ze nog of ze achterlijk zijn.
Oh wacht...
[edit]
29-08-'14
Gisteren iemand aan de telefoon gehad en gezegd dat er wel érg veel problemen zijn met DigiD als je het zo eens leest op internet. Nou, dat was meer uitzondering dan regel, volgend de DigiD helpdeskmedewerkster.
Gek genoeg las ik dit net bij allestoringen.nl:
Werd gebeld door DigiD en men gaat technisch onderzoek doen waarom we niet in kunnen loggen met de juiste codes.
Ook nog steeds volop mensen die ondanks een verse aanvraag en dus nieuwe gegevens NIET in kunnen loggen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten